به گزارش چغادک نیوزبه نقل از خبرگزاری تسنیم، نابسامانیهای شکلگرفته توسط وزارت آموزش و پرورش در مقوله رتبهبندی، شرایطی را ایجاد کرده است که معلمان از سرخوردگی شدید بهدنبال رتبههای تعیینشده نابهجا سخن میگویند و در نشست اخیر سرپرست وزارت آموزش و پرورش با جمعی از معلمان این موضوع توسط برخی از فرهنگیان هشدار داده شد.
این نابسامانیها و سوءمدیریتها اگر چه منجر به استعفای وزیر آموزش و پرورش شد اما همچنان برخی عوامل دخیل در این نابسامانی در بدنه وزارت آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند.
رئیس جمهور اخیراً در جریان سفر به خوزستان اعلام کرد: “از ابتدای دولت تأکید کردم که دولت مردمی به هیچ مدیری چک سفیدامضا نداده است و همه مسئولان از سطح وزیر تا دیگر مدیران بهشکل دائم تحت نظارت و ارزیابی هستند.”
این در حالی است که آموزش و پرورش ۱۱ فروردین امسال در پی ایجاد وضعیت اسفبار در پرداخت حقوق اسفند فرهنگیان اعلام کرده بود: “قصور منجر به تأخیر و نحوه پرداخت به موقع حقوق اسفند ماه فرهنگیان متوجه معاونت برنامهریزی و توسعه منابع، دفتر برنامه و بودجه و اداره کل مالی تشخیص داده شد که بدون تردید برخورد قانونی برابر با ضوابط به عمل خواهد آمد” اما هنوز با گذشت حدود یک ماه از این اطلاعیه همچنان خبری از برخورد قانونی با عوامل نامبرده نیست.
محمد وحیدی؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره ضرورت برخورد با مسببان ضعف مدیریت در ماجرای رتبهبندی معلمان گفت: در داخل وزارت آموزش و پرورش بارها مطالبه کردیم که معاونان ضعیف که به رتبهبندی آسیب زدند، تغییر کنند و این موضوع باید توسط سرپرست وزارتخانه مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: سرپرست وزارت آموزش و پرورش اگر نمیتواند این تغییرات را انجام دهد باید صراحتاً اعلام کند قرار است چه اتفاقی بیفتد!
وی افزود: وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه استعفا دادند و سایر افراد مقصر در وزارت آموش و پرورش حتماً باید برکنار شوند، سرپرست وزارت آموزش و پرورش هنوز تغییراتی انجام نداده است و منتظر اقدام او هستیم البته این احتمال وجود دارد که سرپرست پس از رسیدن به وزارت برای تغییر این افراد اقدام کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه هماکنون رتبهبندی معلمان در مرحله بارگذاری مدارک جدید در موارد مورد اعتراض و ارزیابی مجدد است، گفت: البته این نقطه پایانی کار نیست بلکه صرفاً ترمیم وضعیت موجود است.
وی افزود: اختیارات ارزیابی و بررسی توسط هیئتهای ممیزه باید به استانها واگذار شود چرا که استانها با اطلاعات کاملتری میتوانند معلمان را مورد ارزیابی قرار دهند همچنین بیشترین کملطفی در حق معلمانی انجام شده است که سوابق بالای خدمت دارند و باید برای آنها مسائلی همچون سنوات خدمت، ارزیابی سالانه، مدارک تحصیلی، محل خدمت و فعالیت در مناطق محروم مدنظر باشد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ماجرای رتبهبندی اکنون با امتحان بزرگی مواجه است و باید برای اعطای رتبههای واقعی معلمان تلاش شود البته هنوز نتایج اعتراضات رتبهبندی مشخص نشده است؛ اخذ شناسه برای نیروهای مهرآفرین، حل مشکل رتبهبندی با ارزیابی توسط استانها و پرداخت معوقات رتبهبندی از جمله مسائلی است که تحقق آنها را از سرپرست وزارت آموزش و پرورش مطالبه کردیم.
به گزاش تسنیم، پیش از این محسن منصوری؛ معاون اجرایی رئیسجمهور درباره جابهجایی مدیران گفته بود: عملکرد مدیران اجرایی از ۵ مسیر بررسی و ارزیابی و بعد با نماینده عالی دولت طرح موضوع میشود و بعد با دستگاههای نظارتی، معتمدان و دلسوزان دولت مشورت کرده و در نهایت به جمعبندی میرسیم.
انتهای پیام/