×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
false
true
هر اداره و سازمانی در استان بوشهر باید پیام رسان سلامت داشته باشد

به گزارش چغادک نیوز نشست خبری «چگونگی پیام‌رسانی درخصوص تدوین برنامه جامع سلامت استان بوشهر و عوامل اجتماعی اقتصادی مرتبط با سلامت (SDH) و نظامنامه مدیریت سلامت استانی» با حضور عیسی صفوی رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزارشد.

در این نشست عیسی صفوی با بیان اینکه بوشهر جزو ده استان کشور است که اندیشکده سلامت دارد، اظهار کرد: ما بنا داریم سلامت را از درمان جدا سازی نمائیم و در این راستا نیز خانه مشارکت های مردمی را در سطح استان تشکیل داده ایم که تمام صنوف و ثمن ها در آن مشارکت دارند و همچنین راه اندازی پیام رسان سلامت نیز از برنامه دیگر ما در این دانشگاه می باشد.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هم اکنون در حال تهیه و تدوین برنامه جامع سلامت استان و شهرستان هستیم که در ۱۲ صفحه تهیه خواهد شد و مردم نیز در خانه های مشارکت در تدوین آن مشارکت دارند.

وی از تدوین بانک اسناد اطلاعات راهبردی سلامت در استان خبر داد و بیان کرد: این کار در مدت ۶ ماه آینده انجام خواهد شد و محتوای آن نیز مربوط به مسائل سلامت جامعه می باشد و همچنین با تهیه جدول نیم رخ سلامت در استان نیز تمام شاخصه های مربوط به سلامت در آن گنجانیده می شود.

صفوی خاطر نشان کرد: هر اداره و سازمانی در استان بوشهر باید پیام رسان سلامت داشته باشد و باید ادعا کنیم نباید هیچ ثمن و یا صنفی نیز در استان وجود داشته باشد که با ما ارتباط ندارد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه  نظامنامه مدیریت سلامت استان تهیه و تدوین شده است، اظهار کرد: نظامنامه سلامت استان به تفکیک هر شهرستان تهیه شده است و در آن موانع موجود در راه سلامت هر شهرستان با پژوهش های صورت گرفته مشخص شده و به استاندار و فرمانداران هر شهرستان نیز ارائه شده است.

وی اضافه کرد: در این نظامنامه در شهرستان عسلویه مشکل بازیافت زباله و در شهرستان بوشهر پسماند و فاضلاب و همچنین در گناوه مشکل اشتغال در اولویت قرار دارد که باید در این راستا مسئولین در جهت سلامت جامعه پیرامون خود بکوشند تا موانع موجود برطرف شود.

عیسی صفوی به اقدامات صورت گرفته در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: اعلام جهت ایجاد اتحادیه مواد آرایشی که در سابق وجود نداشته است، تدوین پیوست سلامت پتروشیمی دشتستان و تلاش جهت تدوین سلامت پتروشیمی های عسلویه برخی از اقدامات صورت در بحث سلامت استان می باشد./ انتهای پیام

 

 

 

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false