×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
false
true
رسانه ها به گرم شدن تنور انتخابات و معرفی کاندیداها کمک کنند

به گزارش چغادک نیوز:  خلیل رضایی به مناسبت فرا رسیدن ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان بوشهر اظهار داشت: شورای نگهبان با وجود اینکه هجمه هایی از سوی دوست و دشمن برویش بوده است؛ با اقتدار کار خود را انجام داده است و نامهربانی ها نیز در تصمیم گیری های آنان تاثیرگزار نبوده است.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان بوشهر با اشاره به نظارت استصوابی شورای نگهبان، عنوان کرد: قانون گزار در نظارت استصوابی اختیار را به شورای نگهبان داده است و شورا می تواند بر اساس نظارت استصوابی امر نموده و بصورت اورژانسی جلوی تخلفات را بگیرد.

وی افزود: افرادی که نظارت استصوابی را زیر سوال می برند به خاطر این است که منافع حزبی و گروهی خود را ترجیح می دهند که ممکن است یا اطلاعی از قانون نداشته و یا مغرضانه اختیارات شورای نگهبان را زیر سوال می برند.

رضایی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در حوزه نظارت وجود دارد قانون انتخابات است که معیوب می باشد، اظهار داشت: قانون انتخابات در برخی از جاها مشکل آفرین و تخلف زا می باشد و در آن خلاء هایی وجود دارد که باعث سوء استفاده خواهد شد و برخی از روش های آن نیز اشتباه می باشد پس اگر ضعف هایی وجود دارد ضعف نظارت شورای نگهبان نیست.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان بوشهر یکی از وظایف این دفتر را رصد انتخابات عنوان کرد و گفت: یکی از ملاک های تائیدیه کاندیداها التزام عملی به قانون اساسی بوده و کسانی که می خواهند وارد عرصه انتخابات شوند باید به قانون مقید بوده و فعالیت ها و تبلیغات زود هنگامی نداشته باشند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس مبنی بر فعالیت زودهنگام و مصاحبه یکی از رسانه های استان با کاندیداهای احتمالی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد:  ما همه باید کمک کنیم و جوی ایجاد شود که اعتماد مردم به عوامل انتخابات زیادتر شده و اگر رسانه ای  فضایی ایجاد نماید و اطلاعاتی از کاندیداها تحت اختیار مردم قرار دهد مورد تائید ما و به نفع نظام خواهد بود.

خلیل رضایی با بیان اینکه مصاحبه های کاندیداها جهت حضور در انتخابات را در چغادک نیوز رصد می کنیم، افزود: اینکه تنور انتخابات توسط رسانه ای گرم نگه داشته شود و زمینه جهت ظهور و حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای فراهم شود بسیار خوب است.

وی  با بیان اینکه هنوز ترکیب جدید اعضای هیات نظارت بر انتخابات مشخص نشده اند، پیرامون تخلفات کاندیداها عنوان کرد: ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی که ریاست آن را رئیس دادگستری برعهده دارد و تخلفاتی که به دفتر نظارت مربوط می شود را رصد و احصاء کرده و اگر نیاز باشد به کاندیداها یادآوری می کنیم ولی اگر ستاد پیشگیری شکل گرفت ستاد با کاندیداها برخورد خواهد کرد.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان بوشهر در خصوص تبلیغات پیش از موعد کاندیداها عنوان کرد: جلسات خانگی که کاندیداها برقرار می کنند اشکالی ندارد ولی بحث ها و موضع گیری هایی که در جلسات خانگی مطرح می شود برای ما حائز اهمیت است و همچنین تبلیغات کاندیداها در شبکه های اجتماعی از مصادیق تبلیغات زود هنگام بشمار می رود./انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false