×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
false
true
انتخابات مظهر مردم باوری است

به گزارش چغادک نیوز به نقل از مهر؛ حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه‌های جمعه این هفته شهر اهرم عنوان داشت: در موضوع اعتکاف نسبت به سال‌های قبل با جمعیت ۲ برابری، بیش از هزار و ۶۰۰ نفر مورد استقبال نوجوانان و جوانان دختر و پسر قرار گرفته و باید خداوند تبارک و تعالی را شاکر بود که این معنویت و اخلاق روز به روز در دل نوجوانان رسوخ می‌کند و مورد استقبال خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

امام جمعه اهرم گفت: از فرماندار شهرستان تنگستان در پشتیبانی از برنامه اعتکاف و همچنین از سازمان تبلیغات و انجمن اسلامی دانش آموزی و پایگاه‌های مقاومت بسیج که در برنامه ریزی برای اجرای بهتر اعتکاف تلاش کردند تشکر و قدردانی داریم.

وی اضافه کرد: گلایه‌ها و نواقصی هم قطعاً در امر برپایی اعتکاف وجود داشته که امید است با مسئولیت پذیریِ بیشترِ همه مجموعه‌ها این نواقص بر طرف شود.

پهلو زاده یاد آور شد: اعتکاف و برنامه‌های معنوی، تحول و انقلاب در نوجوانان ایجاد می‌کند و انقلاب اسلامی هم بخاطر تحول درونی مردم ایجاد شد.

وی گفت: حضرت امام رضوان الله تعالی علیه می‌فرماید: آن چیزی که در اینجا حاصل شد و ما باید او را جز معجزات حساب کنیم، همان انقلاب درونی این ملت بود، انقلاب درونی این ملت بود که موجب شد این انقلاب ایجاد شود.

وی ادامه داد: حضرت امام می‌فرماید انقلاب درونی مردم و شناخت آنها از اسلام و توجه آنها به خدای تبارک و تعالی موجب شد روز به روز حضور ملت و تعهد ملت رو به افزایش باشد این بخاطر انقلاب درونی است.

امام جمعه اهرم خاطرنشان کرد: اگر ما در گام دوم انقلاب به دنبال رسیدن به تمدن اسلامی هستیم باید انقلاب‌های درونی و تحول درونی نوجوانان و جوانان را تقویت کنیم و معنویت و اخلاق آنها را تقویت کنیم و آنچه که برای مقاومت در برابر سختی‌ها نیاز است باور و اعتقاد به نصرت خداوند تبارک و تعالی در سختی‌ها است.

وی افزود: حضرت امام می‌فرماید ما باید پیروزی را از انقلاب درونی مردم جست و جو کنیم، انقلاب بعد انقلاب و تحول بعد تحول درونی مردم، سبب پیروزی بعد پیروزی خواهد شد و حفظ وضعیت موجود به معنی عدم پیشرفت و عدم تلاش برای رفع نواقص و موانع؛ بزرگترین ظلم به مردم و انقلاب اسلامی است.

پهلوزاده ادامه داد: ده سال محافظه کارانه و بعضاً در مسیر خواست دشمن تلاش کردند که معنویت و اخلاق مردم با گسترش فضای مجازی ولنگار، کانون خانواده و معنویت خانواده را هدف قرار بدهند. رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه در ۲۶ دی امسال ۹۹ بار و در دیدار سال گذشته نیز ۶۶ مرتبه راجع به مردم تاکید داشتند.

امام جمعه اهرم با اشاره به قرار گرفتن آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر با مردم آغاز شده و بعد از ۴۵ سال الحمدلله جایگاه مردم در انقلاب اسلامی حفظ شده به طوری که حضرت آقا درباره انتخابات و حضور مردم می‌فرماید انتخابات پایه تحول و راه حل مشکلات است و یک واجب شرعی و یک تکلیف و بلکه یک حق است.

وی اضافه کرد: انتخابات مظهر خداباوری و مردم باوری و خودباوری است و حضور مردم معجزه می‌کند، دهه فجر انقلاب اسلامی زمینه حضور مردم را ایجاد کرد، مقام معظم رهبری می‌فرماید: مساله اصلی و کلید اصلی در همه مسائل حضور مردم است.

پهلو زاده یاد آور شد: غیر از حضور مردم جایگزین دیگری وجود ندارد و کانون حیات انقلاب اسلامی هستند.

امام جمعه اهرم اضافه کرد: بازگشت حضرت امام رضوان الله تعالی علیه شروعی برای حضور مردم در صحنه انقلاب اسلامی و پیروزی‌های بعدی بود و در برپایی و اقامه جهاد تبیین در دهه فجر انقلاب اسلامی و تبیین دست‌آوردهای انقلاب اسلامی برای نسل نو و دانش آموزان، همه مجموعه‌ها تلاش کنند و کم کاری در تبیین جریان شناسی انقلاب اسلامی ظلم مضاعفی است به این انقلاب که قابل بخشش نخواهد بود.

وی ادامه داد: خروج ایران از توصیه هفتم گروه ویژه اقدام مالی معروف است که در واقع گردنه راهزنان اقتصادی مخالفان حاکمیت استکبار است، مسئول دولت و مسئول خارجه دولت قبل گفتند اگر این معاهده بین المللی امضا نکنیم به ما حمله می‌کنند و جنگ می‌شود.

پهلو زاده بیان کرد: این ترسوها تصورشان این بود که نظام عقب نشینی می‌کند و امضا هم می‌کند اما امروز در دولت سیزدهم با قدرت و اقتدار هم نام ایران از توصیه هفتم حذف شد و هم جنگ نشد و هم خروج آمریکا از منطقه دارد تسهیل می‌شود و صادرات نفت از ۵۰ هزار بشکه به نزدیک دو میلیون رسیده است.

امام جمعه اهرم با تسلیت پانزدهم رجب سالروز وفات عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) گفت: حضرت زینب الگوی تمام عیاری برای گذر از دوران سخت است.

وی گفت: حضرت زینب عالمه غیر معلمه و تبیین کننده جهاد امام حسین علیه السلام است و الگوی نقش آفرینی برای زنان مسلمان و غیر مسلمان است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false