×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
false
true
شرکت در انتخابات باید همراه با دشمن شناسی و بصیرت باشد

به گزارش چغادک نیوز به نقل از مهر؛ حجت الاسلام محمود کارگر در خطبه‌های نماز جمعه جزیره خارگ با تسلیت وفات زینب کبری سلام الله علیها اظهار کرد: از درگاه متعالی خداوند می‌خواهیم که همه مناسک عبادی آنها را به شایستگی قبول و هدیه ویژه تقوا را تقدیم همگان بفرمایند.

وی افزود: موضوع درست دیدن پدیده‌ها و واقعیات، وقتی اهمیت بیشتری پیدا می‌یابد که موضوع مورد شناخت، اولاً به زندگی دنیوی و اخروی انسان ربط پیدا کند؛ و ثانیاً جریان مخالفی سعی در ایجاد مانع برای تحقق این شناخت داشته باشد و علیه آن جنگی طراحی کند.

امام جمعه خارگ تصریح کرد: پدیده انقلاب اسلامی، همان معلوم جامعی است که از معرفت به خدا، معاد، نبوت، امامت و متعلقات عملی آنها (نماز و روزه و حج و جهاد و…)، گرفته شده است.

وی بیان کرد: اگر به درستی و مبتنی بر نظام معرفتی اسلام ناب، زنجیره معرفتی اصول و فروع دین را، دقیق بفهمیم، به این شناخت دست می‌یابیم که تحقق عینی و عملی این زنجیره معارف، با تحقق عزم ملی یک امت برای حاکمیت امکان‌پذیر است.

حجت الاسلام کارگر افزود: همین حقیقت، ملت ایران را به ضرورت ایجاد انقلاب اسلامی رسانده است. انقلاب اسلامی فرصت احیا جبهه مستضعفان و موهبتی الهی به ملت ایران بوده است.

وی گفت: حضور گسترده در میدان‌هایی که دشمن منع کرده است بهترین پاسخ به دشمنان آشکار یعنی مستکبران است و دیگری دشمنان پنهان که جریان‌های منافقین و نفوذ در میان ما هستند.

امام جمعه خارگ اظهار کرد: حضور آحاد مردم، جوانان و نوجوانان، مزدان و زنان در مراسم دهه فجر، راهپیمایی ۲۲ بهمن، اعتکاف، و در اسفند ماه شرکت در انتخابات همگی مصداق دشمن شناسی و بصیرت و تقوای عملی است.

وی خاطر نشان کرد: لازمه انتخابات آگاهانه، توجه به تحلیل عاقلانه است. تحریم انتخابات یعنی اجازه دادن به افزایش مشکلات و فرار از تغییر و این روش کودکانه است.

امام جمعه خارگ بیان کرد: انتخاب آگاهانه و شرکت در انتخابات، باید همراه با دشمن شناسی و بصیرت باشد و این بهتر روش در رویارویی سیاسی است.

وی افزود: ما باید در تحلیل‌هایمان، سناریوی روز بعد را بشناسیم، در اندیشه سیاسی اسلام یکی از شاخص‌ترین بیانات در روش اداره مطلوب جامعه و کشور از امیرمومنان به عنوان حاکم جامعه اسلامی است که مردم و والیان را مخاطب قرار داده است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false