×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
false
true
برگزاری چهار دوره آموزشی ویژه انتخابات مجلس در بوشهر

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا، اکبر پورات روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این دوره‌ها با حضور مدیرکل دفتر انتخابات و مدیر کل دفتر امور سیاسی وزارت کشور در جهت انتقال تجربیات و تبادل اندیشه‌های هیأت اجرایی انجام شد که از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی افزود: در این دوره‌های آموزشی که با رویکرد آگاهی‌بخشی، حل مسئله و تصمیم‌گیری برای اولین بار در استان و با اجرای ۲ کارگاه آموزشی برگزار شد، شناسایی و استفاده بهینه از منابع اعتباری موجود در قوانین کشور برای توسعه بخش‌ها و سطوح محلی و اصول و آداب سخنرانی، آداب معاشرت با مردم و آداب رفتار در اماکن و مجامع و اصول اخلاقی و آئین تشریفات و نیز مهارت‌های بخشداران در اجرای خط مشی‌های کلی وزارت کشور و چگونگی اعمال آنها در حوزه مربوطه آموزش داده شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: از جمله دیگر اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی می توان به رشد و ارتقا سطح علمی و تجربی فرمانداران، معاونین سیاسی و امنیتی و بخشداران استان بوشهر برای تحقق شاخص‌های توسعه در استان و کسب آگاهی‌های لازم در این زمینه اشاره کرد.

پورات عنوان کرد: در این اطلاعیه زمان ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۱۹ آذر ۱۴۰۲ آغاز و به مدت ۷ روز اعلام شده است.

رئیس ستاد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر با اشاره به نخستین اطلاعیه ستاد انتخابات کشور، بیان کرد: همچنین به استناد به ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اشخاص نظیر استانداران، معاونین و مشاورین استانداران، فرمانداران، بخشداران، شهرداران و رؤسای مناطق شهرداری، رؤسا و سرپرستان سازمان‌های دولتی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل بانک‌ها و اعضای شورای اسلامی شهرها به واسطه مقام و شغل خود از داوطلب‌شدن محرومند، مگر اینکه حداقل شش ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا کرده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر یادآور شد: طبق تبصره ۵ این ماده، هر یک از مسئولین استانی و شهرستانی نظیر رئیس ستاد اقامه نماز و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مشمول حکم فوق می‌شوند.

پورات یادآور شد: همچنین بر اساس تبصره ۳ این ماده کلیه اشخاصی که داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی بوده و مشمول موضوع ماده‌ی ۲۹ قانون هستند، باید به هنگام ثبت نام، گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال خود در پست و مقام و مشاغل یاد شده را ارائه کنند و قبول استعفا بعد از مدت تعیین شده جهت ثبت نام و اعلام داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد پذیرش مراکز ثبت نام نخواهد بود.

وی ادامه داد: اشخاص و مقامات همطراز با عناوین مذکور در ماده ۲۹ قانون هم بنا بر اعلام نظر سازمان اداری و استخدامی کشور، طی اطلاعیه شماره ۲ ستاد انتخابات کشور به آگاهی عموم خواهد رسید.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false