×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۱ فروردین - ۱۴۰۴  
false
true
موسیقی؛ صنعتی ۱۵۳ میلیارد دلاری تا سال ۲۰۳۰ میلادی

به‌گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم، و به نقل از  گلدمن ساکس، کارشناسان و تحلیلگران مالی این شرکت پیش‌بینی‌های خود از درآمد صنعت موسیقی تا سال ۲۰۳۰ میلادی در سراسر جهان را از ۱۳۹٫۷ میلیارد دلار به ۱۵۳ میلیارد دلار افزایش دادند.

در آخرین گزارش منتشر شده از آینده اقتصادی صنعت موسیقی توسط تحلیل‌گران شرکت گلدمن ساکس؛ آمده بطور کلی موسیقی که یکی از شاخه‌های پرمخاطب صنعت سرگرمی شناخته می‌شود، در سراسر جهان همواره روند صعودی داشته اما رویدادها و اتفاقات مختلفی شیب آن را دستخوش تغییراتی کرده است.

به گفته تیم تحقیقاتی این شرکت این درحالی است که گردش مالی صنعت موسیقی آنچنان بزرگ است که همواره به عنوان یکی از جاذبه‌های قابل توجه برای سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف بوده و در بازار سهام معمولاً یکی از اصلی‌ترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری به‌خصوص در بخش عرضه اولیه‌ در فهرست‌ (کاتالوگ‌های) فرصت‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های کارگزاری به مشتریان (صاحبان سرمایه) معرفی شده است.

از سوی دیگر تیم تحقیقاتی و کارشناسان مالی شرکت گلدمن‌ساکس آخرین پیش‌بینی‌های خود در سال جاری میلادی  را تغییر داده و پیش بینی کرده‌اند درآمد صنعت موسیقی در سراسر جهان تا هفت سال آینده یعنی سال ۲۰۳۰ میلادی رشدی معادل ۱۰ درصد را تجربه می‌کند.

بیشتر بخوانید

این درحالی است که این شرکت، رشد درآمد صنعت موسیقی را ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی برای آینده صنعت در سال ۲۰۲۲ معادل ۷ درصد یعنی مجموع درآمد ۸۷٫۶ میلیارد دلار و برای سال ۲۰۲۳ معادل ۵ درصد یعنی مجموع درآمد ۹۴٫۹ میلیارد پیش بینی کرده بود.

موسیقی , موسیقیدان , جشنواره های موسیقی ,

در گزارشی که از سوی تیم تحقیقاتی و کارشناسان مالی شرکت گلدمن ساکس منتشر شده است آمده: پیش‌بینی‌های انجام شده مربوط به کل صنعت موسیقی یعنی موسیقی ضبط شده، انتشار آلبوم و تک آهنگ‌ها، استریم و موسیقی زنده است که براساس برآوردها مجموعه صنعت در سال ۲۰۳۰ میلادی به صورت ناخالص و البته یکسان برای صاحبان حقوق و شرکت‌های خدمات دهنده موسیقی ۱۵۳ میلیارد دلار درآمد است.

بخش دیگری از گزارش مورد نظر که مربوط به رشد درآمد بخشی، در صنعت موسیقی سال گذشته میلادی است نیز آمده درآمد خالص صاحبان حقوق موسیقی ضبط شده در سال ۲۰۲۲ میلادی نسبت به یکسال قبل‌تر با رشدی معادل ۷٫۷ درصد به ۲۷٫۹ میلیارد دلار رسیده؛ درحالی که درآمد ناشران موسیقی با رشد ۷٫۲ درصدی ۷٫۴ میلیارد دلار بوده است، اما بیشترین رشد در دوره یاد شده پس از دوران پایان همه‌گیری کرونا مربوط به موسیقی زنده با رشدی معادل ۸۵٫۳ درصد است که مجموع درآمد این بخش را به ۲۶٫۵ میلیارد دلار رساند.

در همین حال، گلدمن ساکس انتظار دارد بازار استریم موسیقی (ارائه آنلاین موسیقی از پلتفرم‌ها) از رقم ۳۷٫۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ میلادی به رقمی معادل ۸۹٫۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۳۰ میلادی صعود کند که این میزان درآمد ناشی از پرداخت حق اشتراک ۱٫۲۶ میلیارد مشترک (استریمر) در سراسر جهان است.

 نکته جالب توجه اینجاست که سهم مشترکین آنلاین موسیقی (استریمرها) در اقتصادهای نوظهور یا کشورهای درحال توسعه جهان تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۷۵۸ میلیون نفر یعنی۶۰٫۲ درصد از کل و در کشور های توسعه یافته معادل ۵۰۲ میلیون نفر معادل ۳۹٫۸ درصد توسط کارشناسان کلدمن ساکس پیش بینی شده؛ این درحالی است که نسبت یاد شده در سال ۲۰۲۲ میلادی ۴۳ درصد برای کشورهای درحال توسعه یا اقتصادهای نوظهور و ۵۷ درد برای کشورهای توسعه یافته بوده است.

موسیقی , موسیقیدان , جشنواره های موسیقی ,

به گفته تیم تحقیقاتی گلدمن ساکس تغییر درصد سهم استریمرها در کشورهای درحال توسعه با کشورهای توسعه یافته سیگنال قابل توجهی برای صاحبان سرمایه و البته پلتفرم‌هاست که در کدام بخش از دهکده جهانی باید سرمایه‌گذاری کنند تا سود بالاتری به دست آورند و جالب‌توجه‌تر اینکه این گروه تاکید می‌کنند رکود اقتصادی کمترین میزان تاثیر در میزان رشد بازار یاد شده نسبت به سایر صنایع را خواهد داشت.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false