×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳  
false
true
همزمان با آغاز سال تحصیلی ۲۶۵ هزار دانش آموز بهار علم را جشن می‌گیرند

به گزارش چغادک نیوز: فرخ قاسمیان _علی موحدی در نشست خبری با اصحاب رسانه در آستانه بازگشایی مدارس اظهار داشت: مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه شعارسال تحصیلی جدید “برای ایران برای مدرسه “است گفت: برای سنجش آمادگی مدارس و اطلاع از ساماندهی و کلاس بندی دانش آموزان رزمایش بازگشایی مدارس به طور نمادین اجرا شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در ادامه گفت:همزمان با آغاز سال تحصیلی ۲۶۵ هزار دانش آموز در ۲ هزار مدرسه با ۱۱ هزار کلاس درس با شعاربرای ایران برای مدرسه بهار علم آموزش را جشن می‌گیرند. موحدی افزود: بیشترین آمار دانش آموزی مربوط به مقطع ابتدایی با افزون بر ۱۵۰ هزار دانش آموز است.

 

موحدی  گفت:۱۵ هزار و ۵۰۰ فرهنگی در سراسر استان عهده دار کار‌های اداری، اجرایی و تدریس هستند که از این شمار افزون بر ۱۰ هزار نفر به عنوان معلم و دبیر در مدارس حضورخواهند داشت.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با تامین یک‌هزار و ۶۱۰ معلم برای سال تحصیلی جدید مشکل کمبود معلم در مدرسه‌های استان بوشهر به طور کامل رفع شده است.به همین منظور  تراز  نیروی  انسانی رعایت شده است.

 

علی موحدی در ادامه گفت: مجموع کادر آموزشی مدارس استان ۱۰ هزار و ۱۰۰ نفر است که از این شمار در سال تحصیلی جدید یک‌هزار و ۲۵۰ نفر متقاضی بازنشستگی بودند.

 

وی بیان کرد: با هماهنگی انجام شده از مجموع افراد متقاضی تنها ۶۵۰ نفر آنان بازنشسته و ۶۰۰ نفر دیگر در چرخه آموزش باقی خواهد ماند.

 

موحدی ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام شده همه مدارس برای اول مهر ماه آماده شده و به همین منظور نیروهای آموزشی و اداری مدارس استان بوشهر تأمین شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهارداشت:۲۶ هزار دانش‌آموز کلاس اولی استان ۲۷ شهریور ماه سال تحصیلی را آغاز می‌کنند.

 

وی به‌کارگیری بازنشستگان، نیروهای خرید خدمت، فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان را از جمله نیروهای جدید در عرصه آموزشی مدارس دانست.

 

وی همچنین اضافه کرد: از یک‌هزار و ۷۵۰ کلاس درس تخریبی استان بوشهر، یک‌هزار کلاس آن در دولت سیزدهم ساخته شده و مابقی آن نیز تا ۲ سال آینده به بهره برداری می رسد.

 

وی افزود: ثبت نام، ثبت سفارش کتاب، کلاس بندی، صدور ابلاغ معلمان و تایید ضوابط ۵ سرفصل مدنظر است که پس از مدت ها کار و فعالیت در تابستان باید به مرحله تثبیت رسیده باشد و این رزمایش موجب شناسایی نواقص و رفع آن تا اول مهر می‌شود.

 

موحدی گفت: طرح مهر امن یکی از سیاست های آموزش وپرورش هست که اجرای آن با هدف پیشگیری از آسیب های فیزیکی و روحی دانش آموزان است .

 

وی گفت: هیچ مدرسه ای اجازه گرفتن هزینه از دانش آموزان ندارد وچنانچه دانش آموزی برای ثبت نام مدرسه و هزینه های تحصیل دچار مشکل هست به وی معرفی شود./انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false