×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳  
false
true
سخنرانی نخست وزیر رژیم جعلی در سازمان ملل، نقض صریح بند ۴ ماده ۲ منشور ملل متحد

به گزارش چغادک نیوز: ابوذر خمش آیا از کارشناسان حوزه بین الملل در یادداشتی نوشت؛ رژیم غاصب ‌و اشغالگر و رئیس روانپریش آن بعد از گذشت مدت زمان طولانی از شروع حملات وحشیانه و‌غیر انسانی به مردم بی گناه و بی دفاع فلسطین، روز به روز به شدت نسل کشی خود می افزاید و تا امروز بیش از ۵ هزار کودک بر اثر حملات رژیم سفاک صهیونیستی به انواع مختلف قربانی زیاده خواهی رژیم منحوس اسرائیل شده است.

 

حمله به مدارس، بیمارستان ها آمبولانس ها و اماکن عمومی باعث به شهادت رسیدن هزاران زن و مرد فلسطینی مظلوم و بی دفاع شده است؛ اما نکته مهم آن است که قرار بود مجمع عمومی و‌بطور کل، سازمان ملل متحد جایی باشد برای احترام به اصول منشور ملل متحد.

 

حال می بینیم یک نخست وزیر رژیم سفاک جعلی پشت تریبون آن ایستاده و با نهایت بی شرمی و گستاخی سخن از  تهدید و حمله علیه استقلال سیاسی و تمامیت ارضی یک کشور مستقل دیگری می زند، این مشخصا نقض صریح بند ۴ ماده ۲منشور ملل متحد پشت تریبون اصلی ملل متحد است.!!!

 

به نظر کارشناسان حقوق بین الملل و‌ به عقیده بنده و تا جایی که ذهنم یاری می دهد این بی پرده ترین تهدید علیه کشور ما در تاریخ سازمان ملل متحد است.

 

نکته حائز اهمیت تر این است که وضعیت خاورمیانه بسیار آشفته است و‌ معلوم نیست آخر قصه با زیاده خواهی حاکمان رژیم جعلی و‌دیگر زیاده خواهان درگیر در جنگ به کجا ختم شود.

 

بی اعتنایی به نظم جهانی و‌مقررات بین المللی در خصوص عدم نسل کشی و‌جنایت جنگی تا جایی خودنمایی کرد که علی رغم سخنرانی های سران بعضی از کشورها مبنی بر محکومیت رژیم ملعون و‌جنایتهایش؛ اما اندکی بعد از سخنرانی رئیس این رژیم شاهد حمله و ترور فرماندهان حزب الله و‌شهروندان بی گناه لبنانی با  دستور و گرفتن عکس نمادین از لحظه صدور دستور ایشان بودیم که این موضوع نشان از ضعف سازمان ملل متحد و‌عدم ضمانت اجرای مقررات آن برای کارهای غیر قانونی قدرت ها می باشد.

 

متاسفانه بر اثر حمله وحشتناک روز جمعه اسرائیل به بیروت و مواضع حزب الله قهرمان، منجر به شهادت دبیرکل (سید حسن نصرالله) و‌تعدادی از فرماندهان حزب الله و‌ معاون سپاه پاسداران و فرمانده سپاه قدس در لبنان شد؛ این ضایعه دردناک را خدمت مقام معظم رهبری، ملت شریف لبنان و مسلمین جهان و هموطنان تسلیت عرض می نمایم.

 

لیکن در پایان خاطرنشان می نماید راه و اهداف حزب الله کماکان به فضل الهی ادامه خواهد یافت چراکه این راه مسدود شدنی نیست.

 

ابوذر خمش آیا

کارشناس مسائل بین الملل

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false