×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۵ آذر - ۱۴۰۳  
false
true
مردم در حوزه بهداشت و درمان از چه مشکلاتی گلایه دارند؟/ ثبت ۳۹۰۰ شکایت از “گرانفروشی دارو”

به گزارش چغادک نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم،‌ وزارت بهداشت گزارش عملکرد دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در دولت سیزدهم را اعلام کرد.

عدم رعایت بهداشت عمده علت شکایات مردمی

بر اساس این گزارش، ۱۷۵ هزار شکایت در ۱۶ ماه اخیر ثبت شده که از این تعداد، ۱۳۶ هزار مورد مربوط به واحد بهداشت با موضوع بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای و تخلفات بهداشتی در اماکن عمومی و کراکز تفریحی بوده است.

نانوایی‌ها در صدر جدول متخلفین بهداشتی

بیشترین موضوع مورد گزارش در این زمینه مربوط به عدم رعایت نکات بهداشتی در محیط کار در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بوده و بیشترین مکان مورد گزارش نیز نانوایی‌ها بوده‌اند.

بیشترین تعداد شکایات ثبت شده نیز در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است.

وزارت بهداشت , بهداشت و درمان ,

فعالیت غیرمجاز پزشکی در صدر جدول شکایات حوزه درمان

در صورتی که مردم در زمان مراجعه به بیمارستان یا اورژانس بیمارستان یا مطب احساس کنند رسیدگی کافی به آنها نمی‌شود؛ شکایات خود را در بخش درمان ثبت می‌کنند.

بیشترین تعداد شکایات ثبت شده مربوط به فعالیت‌های غیرمجاز با موضوع فعالیت افراد فاقد صلاحیت یا بدون پروانه در مراکز درمانی، و فعالیت پزشک یا درمانگر در حیطه غیرتخصصی خود است.

نارضایتی از خدمات درمانی و پرستاری،‌ عدم یا تأخیر حضور پزشک در مرکز درمانی، نارضایتی از تجهیزات و امکانات درمانی، عدم ارائه مشاوره درمان و گرانفروشی دارو، عدم پذیرش بیمار در اورژانس، پکایات مربوط به آزمایشگاه‌های تشخیص طبی، ارجاع بیمار از بخش دولتی از خصوصی، ارجاع همراه بیمار بستری برای تهیه دارو و تجهیزات به خارج از بیمارستان و کنسل شدن عمل جراحی از دیگر موضوعات شکایات ثبت شده در واحد درمان بوده است.

وزارت بهداشت , بهداشت و درمان ,

بیشترین تعداد شکایات ثبت شده با این موضوع نیز در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بوده است.

ثبت ۹۳۷۶ شکایت از داروخانه‌ها

تعداد شکایات ثبت شده در بازه زمانی مهر ۱۴۰۰ تا دی ۱۴۰۱ در حوزه دارویی، ۹۳۷۶ مورد و بیشترین موضوع نیز مربوط به گرانفروشی دارو در داروخانه‌ها بوده است.

سایر علل شکایت‌های مردمی در تصویر زیر آمده است.

وزارت بهداشت , بهداشت و درمان ,

نارضایتی بیماران از تأخیر در اعزام آمبولانس

بیشترین علل شکایت از اورژانس نیز برخورد نامناسب، عدم اعزام یا تأخیر در اعزام آمبولانس، اخذ وجه توسط اورژانس ۱۱۵ و نبود تجهیزات کافی در آمبولانس بوده است. وزارت بهداشت در ۱۶ ماه گذشته حدود ۶۴۰۰ مورد شکایت درباره این موضوع به ثبت رسانده است. بیشترین موضوع مورد گزارش نیز عدم اعزام کد، برخورد نامناسب کارکنان و عدم اقدام درمان مناسب بوده است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false